dyz:
"Szóval összegezve az eddigiekből leszűrt véleményemet: a vasút elsősorban ott indokolt, ahol tömeges szállítási igény (pl. bánya) van."
Ezzel pedig én értek egyet. De most vedd sorra a magyar vicinálisokat. Hány mellett van _tömeges_ szállítási igény. Vagyis mi az a tömeges?
seTTebello: "Nyilván egyszerűbb kispórolni az anyagot, mint rendes motorokat gyártani."
dyz: "Kétségtelen, hogy egy könnyebb jármű nem tart 60 évig, de olcsóbban üzemeltethető."
60 évig egyik jármű sem tart. Beltéri felújítást és elképzelhető, hogy alvázig történő lecsupaszítást és felújítást igényelnének egy "izomvasból", hosszú élettartamra készített jrművek is 20-25 évente. Akkor pedig lehet, hogy 2 db könnyebb alváz 30 évig célszerűbb, mint 1 db 60 évig :-)))
Megnézem pl. a BDVmot-ot 30 év múlva, ha már most így néznek ki, ahogy, és már most fel kellett őket újítani (üléscsere).
"Az utszakasz ugy lett kialakitva, hogy alkalmas legyen (katonai) repuloternek. "
Tanultunk valamit Hitlertől :-))))