dyz Creative Commons License 2002.11.05 0 0 811
50%-ra csokkentett tomeg mellett az energiafelhasznalas kb. 60-65%-ra csokkent.
Történelmi pillanat: kivételesen Carpy-val értek egyet :)))
Józan paraszti ésszel is belátható, hogy a kisebb tömegű jármű sokkal kevesebb energiával továbbítható, és jóval kevésbé rongálja az utat/vágányt. Azt hiszem annak idején ezt hirdették a Bz egyik (egyetlen?) előnyének.
Éppen a fentiek miatt zavar, ha nehéz teherautók, kamionok szállítják a tömegárut ott is, ahol párhuzamosan van vasút.

Szóval összegezve az eddigiekből leszűrt véleményemet: a vasút elsősorban ott indokolt, ahol tömeges szállítási igény (pl. bánya) van. De ha már ott van, miért ne használjuk személyszállításra is legalább egy Bz-vel?

Carpy-hoz még egy kérdés. Úgy hallottam, egy szóló Bz kb. annyit fogyaszt, mint egy busz. Szerinted ez igaz?
Előzmény: Carpy (809)