Törölt nick Creative Commons License 2002.11.04 0 0 603
Nem tudom, te mit tanultál fizikából, de a nyomaték tényleg igen kevéssé befolyásolja a gyorsulást. A nyomaték leginkább emelkedőn, kanyarban, lassításkor stb. segít a visszakapcsolás elkerülésében, ill. kapcsolás nélkül jobban gyorsul (nagyobb a rugalmassága).

A paci sem garancia önmagában a jó gyorsulásra, inkább csak a magas végsebességre. A gyorsulást inkább a nyomaték és a pacik egymáshoz való viszonya (pontosabban görbéik fordulatszámfüggő meredeksége, egymáshoz való viszonya, lapossága), a váltó áttételezése és az autó légellenállása, valamint a gördülési ellenállás befolyásolja.

Nem véletlen, hogy a benyások jobban gyorsulnak. A dízeleknél a nyomaték- és a teljesítménycsúcs relatíve messze esik egymástól. Nem tudsz olyan váltót csinálni, hogy a dízelt max. teljesítményig pörgetve váltáskor ne messze a nyomatékcsúcs fölé - a görbe gyengülő oldalára - essen vissza a fordulatszám, legalábbis kevesebb, mint 7 fokozatból nem. Innentől kezdve verve vagy. Ezen nem tudsz változtatni. (Ha meg a benyás is kap egy turbót, az 1.4-es is laposra üti a 2.0 TDCi-t).

Ha látni akarsz egy-két "puhapöcsöt", legközelebb gyere el a talira.
Részemről a benyás-dízeles vita befejezve, úgysem fogunk megegyezni:-)))

Előzmény: T-Petra (602)