Hat a gaz az mar elkezdodott az orbitalis palyara allaskor. Az egyik napelem panel nem nyilt ki es osszecsukva az egyik modul korul maradt. Ezaltal a tervezett napenergianak csak a felet tudtak a nepelemek begyujteni.
Ennek ellenere kiserletet tettek az urhajo manoverezesere ami egyebb technikai problema miatt nem sikerult.
Ezutan a foldon ugy dontottek (teljesen jogosan), hogy lefujjak az akciot es visszahozzak Kamarovot.
A legterbe problema nelkul lepett be az urhajo es a zuhanasi sebesseget elfogadhatoan alacsonyan tarto stabilizalo ernyo kinyilt es problem anelkul funcionalt is. A foernyot mukodesbe hozo automatika viszont, feltehetoleg egy nyomaserzekelo muszer meghibasodasanak koszonhetoen nem lepett mukodesbe, igy Kamarov mukodesbe hozta a mentoernyot.
Ez hiba volt, ugyanis a mentoernyo a nyilasi folyamat soran belegabalyodott a stabilizalo foernyovel (ami elvileg a foernyo nyitoernyoje lett volna) es igy Kamarov Orenburg mellet reggeli het ora korul nagy sebesseggel a foldbe csapodott.
Kamarovnak olyan szintu pechsorozata volt, amit valoban nem illik tulelni.
Mai szemmel nezve teljesen alapveto ejtoernyos veszhelyzet okozta vegso soron a halalat.
Viszont a stabiliztoror szebadeses es az igy mukodo foernyo rendszer avalmint mentoernyo nyitasi folyamat ebben az idoben meg nagyopn kiforratlan volt. A technika ami biztonasgossa tehette volna a visszaerkezes ma a tandem ejtoernyozesben hasznaljak amit Billy Booth kozel husz evvel kesobb fejlesztett ki.
Kamarov eletet az mentette volna meg, ha azutan, hogy megbizonyosodott, hogy nem nyilt ki a foernyoje, leoldja a stabernyot is es a ki nem nyilt foernyot is es csak utanna nyit mentoernyot.
z