A munkaerő megint egy érdekes kérdés.
BAKTER írta az Anyatopicban:
"Meg lenne szüntetve az Aszód - Balassagyarmat - Ipolytarnóc vonal, az 100 km.
Ez a teljes hálózat kb. 1,34%-a. A 2001 évben teljes munkaidőben foglalkoztatott MÁV munkavállalók létszáma 54287. Ennek az 1,34 %-a 727 fő. Gondolod, hogy ennek a vonalnak a megszüntetésével ennyivel csökkenne a létszám és ennyivel kevesebb adat jutna a vezetőség kezébe?"
Másik érdekes:
[121-es vonal] "Na, azért hozzátartozik, hogy 1997-98-99-ben itt 670 millióért építették ki a MEFI/MERÁFI rendszert, közel 60 dolgozót megspórolva ezzel (na, akiknek egy része továbbra is vasutas, csak nem Szőregen, hanem mondjuk Makón, Szegeden, vagy Békéskacsán)"
Hiába szűnik meg egy mellékvonal, mindenki továbbra is alkalmazva lesz.
A fővonali csatlakozó állomásokon (forgalmista, kocsivizsgáló, tolatószemélyzet, üzemanyag-töltő állomás) pedig egyáltalán nem jelent többletmunkát, hogy van-e mellékvonal, vagy nincs.
A MÁV-nál úgyis rengeteg olyan állás van, aminek a létszáma nem függ a vonatok számától.