Gyurmosz: Feltaláltad a spanyolviaszt. :)
Komolyra fordítva a szót: Az ötletet én is jónak tartanám. (Mások is.) DE: Már volt erre példa. Ld.
Regonális vasútak. Itt, ahogy írta vki, a bevételnövelés volt a fő szempont. de ott fenn vkiknek ez nem volt jó :( . Ezért visszaállították a körzeti üzemfőnökségeket. :((( Pedig a Vasútas Hírlap cikkei szerint a helyi főnökök legtöbbször örültek annak, hogy nagyobb szabadságot kaptak a döntéseikben.
Carpy: Leválasztott vonalak. Németországban a mellékvonalakat leválasztották, és regionális irányítás alá tartoznak, regionális pénzből gazdálkodnak. Sőt, úgy tudom, hogy a fővonalakon közlekedő regionális vonatok is ide tartoznak. Helyi forgalomban, 100 km-ig regionális díjszabás van minden vonalra! Egy cég buszt és vonatot is üzemeltethet. Így ezek egymásnak nem jelentenek konkurrenciát, és így pl. az esti vonat törlése miatt nem lesznek kénytelenek az utasok Volán bérletet venni, ezáltal a reggeli vonat kihasználtságát is csökkenteni.
Közös bérlet? VÉGRE VALÓSÍTSÁK MÁR MEG VALAHOL!!!
Nem feltétlenül Bp-en.
Mellékvonali rakodás:
1. Miért kellett olyan helyen megszüntetni, ahol lenne rá lehetőség, és igény is van rá??? Pl: 112)
2. A 112-n lévő cégek esetén mázli, hogy a továbbszállítás vasúton történik. De mi van akkor, ha a megszüntetés következtében a következőhelyzet lesz a helyzet: Eddig: 8 km traktor+60 km vonat. Helyett: 30 km autó + 35 km vonat lenne: De a cég ehelyett végig autóval szállít.
3. Ausztriában az SRB (Südburgenlander Regionalbahn Gmbh) vonalain: Felsőőr-Rohonc, Felsőőr-Felsőlövő(?). Tehervonat, különvonat és "mesevonat" közlekedik csak. A teherszállítás, állítólag, cukorrépafeladást jelent.
A cukorrépa amúgy is fontos a mellékvonalak szempontjából. Ha megszüntetik a mellékvonalat, akkor lehet, hogy végig közúton viszik sok helyen. :((