Azon gondolkozom közben, hogy franciák vajon hogy csinálják? Fővonalakon általános a 160, kisebb forgalmú vonalakon a 120, és csak a tényleg vicinálisok járnak 100 alatti sebességgel (de nem sokkal kevesebbel).
De említhetnék sok más nyugati államot. Anglia kivételével. Ott a darabolás sajnos meghozta "gyümölcsét".
Szóval arrafelé nincsenek öntudatos adófizetők, akik számon kérik, mire fordítják befizetett adóikat? Vagy nincsenek vállalkozó szellemű közúti fuvarozók, akik bebizonyítanák, hogy a busz mennyivel rugalmasabb?
Az én verziómban a magyarázat a következő: mivel ott nem hagyták lerohadni az egész vasútjukat, ezért nem kell ekkora csődtömeggel szembenézniük. Az üzemeltetés, karbantartás és pótló beruházás pedig ott valahogy meg tud térülni.
Jó, gazdagabbak mint mi, ez tény. De hogy butábbak lennének (hogy nem látják a busz előnyét), azt nem hiszem.