Sziasztok!
Mint leendő DCC hívő, a köv. kérdést tenném fel:
Terepasztal tervben:
kétvágányú fővonal (villamos)
egyvágányú mellékvonal (nem villamosított)
Csatlakozás: egyszerű, összesen 5 vágányú állomás, +3 vágány mozdonyszínnel a mellékvonali mozdonycseréhez. Ezen az állomáson a mozdonycserén kívül más tolatási művelet, ill. tárolóvágány nem lesz (helyszűke miatt, fogalmazzunk úgy, hogy a teherpályaudvar odébb van, ez csak a személy+elágazás.)
Mellékvonal végén fejállomás, itt tehervonatok szétszedése-összerakása is fog történni, külön tolatómozdonnyal.
A kétvágányú fővonalat mindkét oldalon alagútba viszem, az alagútban a szerelvény visszafordul, vagyis a fővonali állomásról balra távozó szerelvény később balról fog visszatérni - csak éppen 2-3 vonattal később, vagyis ott lenne egy titkos állomás. A jobb oldalon ugyanez.
A mellékvonal esetében mehet egy vonat a vonalon, és közben tolathat egy másik a fejpályaudvaron.
A fővonalon az állomást vágányutak/jelzők állításával gondoltam vezérelni, a titkos állomásokat természetesen automatikusan.
Arra lennék kíváncsi, hogy ennek megoldása milyen DCC hátteret feltételez. Milyen rendszer, milyen berendezések kellenek ennek a kiépítéséhez.
Nem lesz nagy segítség, ha hozzáteszem, hogy nem az árlista tetejére gondolok elsősorban. És jelenleg még minden analóg, tehát nincs elkötelezetség semmilyen rendszer iránt. Ja, és H0.
Olyan szítű válaszokat szeretnék, amin egy abszolút kezdő is el tudna igazodni.