Ne haragudj, de nem értem, mire akarsz kilyukadni ezzel a gondolatmenettel.
Egyébként szerintem is csökkenni fog a vasút szerepe, és nagyon jól ki találni, hogy a megmaradó vasút hol és hogyan tud talpon maradni, úgy hogy az a szűk cégérdek szempontjából is, és állami szinten vállalható, hogy ne mondjam, gazdaságos legyen. Szóval újra kell gondolni a vasút szerepét, ezt Carpy nagyon jól látja és tudja.
A kérdés szerintem csak az, hogy ez az újragondolás a Carpy-féle eleve elutasító, vagy a mások által képviselt, ahol életképes, ott maradjon meg nézőpontból indul ki. Mert sajnos ez is befolyásolja a végeredményt.
Carpy nagyon jól el tudja képzelni az ország nagy részének közlekedését csak buszokkal. Sőt, én is el tudom képzelni, csak nem szeretném. És még sokan nem. Ezért mondom, ahol most ott a vasút, és nem bizonyítható róla egyértelműen, hogy csak veszteséget termel, az igenis maradjon meg!
Tény, hogy a MÁV veszteségeit csökkenteni kell, csak ne úgy, hogy kidobunk az ablakon mindent, amire a veszteséget ráfoghatjuk, aztán csodálkozunk, hogy csak nem akar csökkenni a veszteség.
Mert újra hangsúlyozom: meggyőződésem, hogy a veszteség döntő része nem a mellékvonalakon keletkezik!