Azt akartam kiemelni, hogy ezzel fővonali fuvart is el lehet veszíteni. Ha pedig így nézzük, akkor a potenciális bevételkiesés már összemérhető a költségmegtakarítással. A végeredmény előjele szerintem kétesélyes is lehet...
Azt pedig remélem belátod, hogy egy közúti vállalkozó nem fillérekért vállalja mondjuk 50 km-es távra egy vasúti mennyiségű szállítmány elfuvarozását. Aztán még jönne még a vasúti fuvardíj, a kettő együtt már sok. Egy vállalkozó igénybevétele (akár vasút, akár közút) ennél csak (és szerintem lényegesen) olcsóbb lehet.
Hogy mennyire határeset? Nem tudom megítélni. Csak arra alapozok, hogy a vasúti áruszállítás igenis piaci viszonyok között kell, hogy működjön, és a piacon pedig kínálatot kell teremteni, oda kell menni a fogyasztóhoz, nem arra várni, hogy majd úgyis megkeres ha dolga van velem. Ez idejétmúlt szemlélet, a vasútnak éppen ezt kellene levetkőznie.
Összefoglalva: állítom, hogy a mellékvonal valós vesztesége nem egyenlő az ott (azon) keletkező költségek és bevételek különségével! Ez az amit gondosan mérlegelni kell, de ehhez már inkább fuvarpiaci tapasztalatok és marketingszemlélet és nem közlekedésmérnöki ismeretek kellenek.