nyomdász
2002.10.29
|
|
0 0
612
|
Az említett Kazincbarcika-Rudabánya vonalon (95) az Ormosi Szénbányából szenet szállítottak Berentére. Rudabányáról pedig pörkölt vaspátot - amit ott helyben bányásztak - szállítottak Sajókeresztúrba a Borsodi Ércelőkészítőbe.
Ide érkezett kb. napi 11-17 vagon őrölt mészkő a 94-esen Bódvarákóról, az Esztramos-hegyből. Ez egy 3 km-es iparvágány, mely Bódvaszilasról ágazott ki. A pálya helyén most turistaút van.
A szénre visszatérve, 30 éven keresztül apám ott dolgozott, ahol a szenet töltötték a vagonokba. Részben kézi erővel továbbították a 20-25 tonnás vagonokat a surrantó alatt. Rohadt nehéz munka volt.
Kérdés: Úgy tapasztaltam gyermekkoromban, amikor még a házunk gangjáról számoltam a vagonokat, hogy legtöbbször páratlan számú vagon volt. Miért? Racionálisan (előírás), vagy véletlenszerűen volt páratlan? |
Előzmény: hidas (608)
|
|