v_peti,
"talán", "néhányan"...
Túl sok benne a feltételes mód. Az a vonal eléggé le van pusztulva tengelyterhelés és sebesség szempontjából is. Ha - véletlen - jó állapotban lenne, sokkal többet lehetne vele kezdeni (több vonat, több utas, a pálya pedig nem rongálódna még napi 6-8 pár Bz alatt sem). Eddig a "ha".
Nézzük meg most: teherszállítás nincs, mert át kell építeni a pályát (tengelyterhelés). Személyszállítás van ugyan, de még 2-3x annyi utas esetén is bőven pótolható busszal (ott van mellette a közút), gyorsabban, kényelmesebben.
A versenyképesség növeléséhez fel kellene újítani a pályát, ami nagyon-nagyon sok pénz, és amekkora forgalom lenne ott, nem éri meg.
Ugyanez a helyzet a 62-essel is, az még mellé harántirányú is, így még kevesebb az utazási igény is. Ott esetleg megmaradhatna a Vajszló-Drávafok, teherforgalomra, ha az ottani cégek igénylik, és nem tudják megodani a Sellyére való beszállítást.
Más a helyzet az ugyanilyen kisforgalmú, esetleg jobb állapotban lévő pályákkal. Ott felújítás nélkül és nagyon kevés fenntartással is fenn lehet tartani egy oda-vissza ingázó Bzmot-ot (60 m/h-val), és mellette a teherforgalmat.
Ami még elmondható, hogy a MÁV Rt 200 mrd Ft veszteségéből ezek a megszüntetések vajmi keveset számítanak, de ezek a vonalak már annyira feleslegesek, és műszakilag elavultak, hogy nem lehet velük sok mindent kezdeni...