Udvozlok mindenkit.
Egy ket honapja voltam eloszor a forumon, mert tervbe volt egy 1.5 dCi Thalia. Sajnos a szamitasok nem ugy jottek ki ahogy terveztuk igy csak egy 1.4 8V (75) Expressionra futja.
Van egy kellemetlen tapasztalatom a Renault motorral es nem szeretnem ha megismetlodne: Erdelyben, Kolozsvaron lakom, nem tudom ha felfigyeltetek ra, hogy a Daciat megvasarolta a Renault es 2 eve az ujabb tipusu Nova Daciat Clio (Thalia) motorral aruljak. Ez a motor 1.4, 8V, 75 LE, teljesen Renaultnak nez ki; a karakterisztikaja mas egy kicsit, a 114Nm mar 2800 ford/percnel jelentkezik. A Dacianak valo Clio motort Torokorszagban, Spanyolorszagban es (!)Romaniaban szerelik ossze. Ennek koszonheto vagy nem, de 60-70%uk kopog 8-12 masodpercet hideginditaskor (majdnem diesel hangja van). Lassan kiderult, hogy nem csak annyirol van szo mint minden mas autonal a hideginditasnal, valami komolyabb problema van, mert elkezdtek garanciaban gyuruzni oket, egyeseknek motorcsere is megtortent. Megjegyzem, hogy a motor szeriaszambol lehet tudni , hogy melyiket hol szereltek ossze es mindharom fent emlitett orszagbol szarmazo motorok vacakolnak.
A hiba a szakertok szerint tervezesi: hianyzik egy szelep ami fent kene tartsa az olajat a motor felso jarataiban, hogy a kovetkezo inditaskor mar az elso pillanattol meglegyen a kenes.
Ennek a Daciaba szerelt motornak a kodja E7J.
1. A Thalia, Clio, Kangoo hasonlo motorja is E7J?
2. Volt-e panasz a Thaliaknal motorkopogasra hideginditaskor?
Elore is koszonom a hozzaszolasokat.
PS: Ha valaki Romaniaba utazik szivesen szolgalok tanacsokkal.