Cifu Creative Commons License 2002.10.24 0 0 81
8472-es faj:

Ezitten egy PzKpfw V. vagyis a Panther:


PzKpfw V. ausf G


Tömege: 45,5 tonna
Max. sebessége: 46 km/h
Személyzete: 5 fő
Fegyverzet: 1db 75mm-es L/70 hk.ágyú (KwK 42) - 79 lőszer
3db MG34 (1 a test elején, 1 párhuzamosított, 1 a torony tetején) - 4800 lőszer

És ez a Tigris II.


PzKpfw VI. Tiger II. ausf B


Tömege: 68 tonna
Max. Sebessége: 35 km/h
Személyzete: 5 fő
Fegyverzete: 1db 88mm-es L/71 hk.ágyú (KwK 43) - 86 lőszer
3db MG34 (1 a test elején, 1 párhuzamosított, 1 a torony tetején) - 5850 lőszer

A Panther a T-34-el egy kategóriás, de "németesen" precízebb tank, ami egyben azt is jelenti, hogy gyártása bonyolultabb, mint a "kotyogós" T-34-esé.

4 motoros bombázók terén 1937-ben kezdték felismerni, hogy nincs igazi nagy hatótávolságú, 4 motoros bombázójuk, de csak 1942-ben állt szolgálatba az első ezek közül, a Heinkel HE-177, ami ráadásul nem is "igazi" négymotoros volt, mert két-két DB606-os (a prototipuson még DB601-es) volt összekapcsolva, és ezek hajtották meg a két propellert... A 177-es ráadásul sose lett megbízható tipus, de a valódi négy légcsavaros gépek már túl későn kezdtek megjelenni...

WaseK:

Tény, hogy a tengeralatjárófejlesztések 1940-től 42-ig gyakorlatilag álltak (csak a Walter-tengeralatjárókat tesztelték, de ezekből harcképes verzió nem lett). Tény, hogy a sugárhajtású gépek fejlesztése parkolópályán mozgot 42-ig, tény, hogy a háború vége fele nem az olyan fegyverekre helyezték a ahangsúlyt, mint a Hetzer, hanem az olyan óriásokra, mint a Tiger II...

Az is tény, hogy a háború rosszra fordulásakor kezdtek neki az igazán gigantikus terveknek, mint a P1000/P1500 (1000/1500 tonnás mozgó erőd!), a Maus (188 tonnás szupernehéz tank), a H-44, stb....

Előzmény: 8472-es faj (79)