looksharp Creative Commons License 2002.10.24 0 0 576
Amit írsz, azt már kitalálták a hatvanas években, úgy, mint állomás-körzetesítés. Egy-két évig működött, aztán elunták az átrakás, ment az áru végig közúton. Most az erdészet vagy a mezőgazdasági szövetkezet behordja saját járművel a legközelebbi állomásra az árut, ott rakja vasútra. Ha 15-20 km-t kell közúton vinni, már nem tudja megoldani saját eszközzel, mindenképpen bérelnie kell közúti fuvarozót is, ami drágább, végső soron a versenyképességet rontja.

Iparvágány-szerű kiszolgálás: sokkal olcsóbb nem lenne, mint a jelenlegi üzemmmód, az útátjárók biztosítása esetleg... de azért egy fénysorompó leszerelési költsége sem kevés. Van jópár a 62-es vonalon, ugye? A leszerelési költséghez képest elenyésző a berendezés üzemben tartási költsége. Egyébként a 62-es Sellye és Középrigóc közötti szakaszán sehol nincs szolgálat, legutoljára (talán 1995-ben) Drávafok szűnt meg. Ja, meg tavaly végül is vége lett a kastélyosdombói KM-es pénztárnak is.
A vonal átépített szakaszain a pályafenntartási igény minimális, az eredeti "i" részeken a felépítmény a "korához képest" jó állapotban van. A 40 km/óra sokáig tartható még, ami az utóbbi időben nagyobb "beruházást" jelentett az a szórványos aljcsere és egyes szakaszokon az ütközők alatt az ágyazatcsere volt. Zömmel "pótlólagos felújításként" mentek a dolgok, azaz bontotásból, feljavított anyagból.

HA megszűnne a vasút, akkor az át nem épített részeket (vagyonvédelem miatt) felszednék, aminek elég tetemes költsége van.
Melyik ujjamat harapjam?

Előzmény: Váci (574)