buszmágusz Creative Commons License 2002.10.18 0 0 553
Balu, Petra és mindenki!

A dízel kevesebb fajlagos fogyasztása nem csak a dízel körfolyamat nagyobb hatásfokával magyarázható. (az otto körfolyamathoz képest 5-6% az +eltérés!) A dízel motorok állandó légfelesleg tényező mellett működnek, nincs feleslegesen adagolt üzemanyag, míg a benzines autóknál a légfelesleg tényező állandóan változik a pill szelep változtatásával (gázadás). Ez a karburátoros benzinessel még nagyobb előny. Manapság a dízel autók ugye turbósak és közvetlen befecskendezésűek, ami a henger töltési tényezőjét tovább javítja, magasabb kompresszió, dízel körfolyamat magasabb felső pontról indul a T-s diagramban. A benzineseknél is javítható a keverékképzés közvetlen befecskendezéssel, de itt sokkal érzékenyebb az üzemanyag minőségére, lásd kénbotrány. (amiért pl a Renault nem hozza a már N.oban forgalmazott közv. befecsk. autóit.) A maradék hő hiánya miatt van az, hogy a közv befecsk. dízel mercikben olajkályha fűt....

Előzmény: Törölt nick (521)