Tegnap kék-túráztam Keszthely-Tapolca között, beszámoló a Kék-túra topicban.
Visszafelé vonattal mentem. Mit mondjak? A Bz tényleg egy botrány. Koszos, büdös, szakadt, hangos, és befelé pufog ki. Ez utóbbi különösen furcsa volt.
De!!! Nagy örömmel jelenthetem, hogy végre győztünk! A vonat 17:21-kor indult, 17:51-re érkezett. A busz 17:20-kor indul, és 17:55-re érkezik.
Ne haragudj, Looksharp, nem birom ki... Az ilyen adatokból szoktál Te mély konzekvenciákat levonni. Ez igen! A vonat 35/30=1.16666, azaz 17 %-kal gyorsabb, mint a busz. A Bz-n minden "fakban" ültek, sőt, némelyikben többen is. Tehát a vonat kihasználtsága legalább 30-35 %-os volt! Tehát: a vonat jelentős előnyökkel bir!
Tapolcai kaland:
17:16-kor beérkezett Keszthelyről egy 3 kocsis Bz. No, gondoltam, itt aztán pörögnek a kocsik!
Bzmot leakaszt, kihúz, körüljár, rátol,
Váci kolléga meg árgus szemekkel bámul...
(Bocsánat...)
Bzmot ráakaszt, idő 16:20. Perifériális látószögemben egy zöld-sárga kijárati jelző. Jó lesz sietni. Vonatra fel, irány a panoráma-osztály. (Bz-mellék hátsó-peron). Utas rajtam kivül nincs. Már épp fogalmazom magamban, mit fogok irni a topicban, mikor felébred a gyanu. Kinézek az ablakon, jelző vörös. Akkor mit láttam az előbb? Kinézek a másik oldalon, megvan az "álló" jelző. Hú!!! Nem is ez a vonat megy vissza, hanem a szomszéd (csonka) vágányon áll a szóló Bz. Ugrás, futás, a kalauz előtt sikerült is felszállnom. A többit már tudjátok...