A 125-öshöz, hogy mennyire "helyi" forgalmat bonyolít le, egypár adalék:
Az utasforgalom 53%-a 50 km-nél messzebbre megy, ez elég jelentős arány. Budapest aránya az összforgalomból 25% (hozzáteszem, ez az arány megegyezik a 30 km-es övezet arányával, ami Mezőtúrt és Nagyszénást fedi). Az 50 km-t azért szabtam meg, mint távolsági határt, mert ez Orosháza, innen még a közvetlen vonatokon is nagyon kevés továbbutazó van Mezőhegyes felé.
Ennek az egész regionális bulinak csak akkr lenne értelme, ha összefüggő, nagyobb hálózatot választanának le a MÁV-ról. Konkrétan a Dél-Alföldön a 120-as és a 140-es vonalak közötti ÖSSZES vonalat, mind Dél-Alföldi Regionális Vasutat lehetne leválasztani. Gépészetileg is ésszerű, hiszen gyakorlatilag az egész hálózatot most is Szentes látja el eszközzel, a vonalhálózat meg abból szerencsés, hogy nem metszene MÁV-vonalat, ugyanakkor a MÁB-hoz csatlakozó állomások egyben nagyvárosok is (na, jó, kivéve Mezőtúrt), amelyek egyben az utazásoknál célállomások is. A "regi-vonatok" meg bejárnak Kétegyházáról Békéskacsáig és a jelenlegi rend szerint Szajoltól Szolnokig, így "menetjegytörés" sincs.
Álom.
Hogy a 120000 fő merre megy... Jó kérdés, egy része a szomszédos településekre, azaz Körösújfaluba, Okányba és Szeghalomra (42%), aztán Kötegyán és Körösladány jön (14%) a másik nagyobb csoport Gyoma, illetve Gyula és Békéscsaba (10%), a többi az kilép a vonalcsoportból, Pest (10%) és az ország egyéb területei felé...
Megjegyzem a 120.000 az 140.000, de ebben benne van már a jegyvizsgálók által eladott menetjegy is. Megjegyzem, a 127-esen Körösnagyharsány és Vésztő között sehol nins jegykiadás. Legutoljára Komádiban szűnt meg a pénztár, pedig ott most is van ember, az utolsó teljes évben az éves bevétel meghaladta az egy milliót (98-ban), az utasok zöme távolsági volt, most ennek a pénznek (a pénztárkezelői 2% helyett) 25%-át bukja a vasút, mert ennyi a jegyvizsgálóé.