looksharp Creative Commons License 2002.10.14 0 0 537
Kötözködöm:

A 121-esbe 670 milliót öltek bele pár éve, ennyibe került a MEFI/MERÁFI rendszer kiépítése. Az utasforgalom Mezőhegyes és Kétegyháza(-Békéscsaba között) jelentős, csak a közbenső 3 állomáson (Mezőkovácsháza, Medgyesegyháza, Magyarbánhegyes) több, mint 300.000 utasfő mérhető az állomási jegyeladások alapján. Ehhez jön a mezőhegyesen és kétegyházán, illetve Békéscsabán valamint az ország más részein eladott jegy... Plusz a nyugdíjasok. A vonatok 1+2-es összeállításaban közelekdnek, amikor arra jártam, ezek általában szombat délutánok voltak, a Bz-szerelvény 60%-os kihasználtságggal rajtolt Kétegyházáról.

A 125-ösön Szarvas és Mezőtúr között vannak "full"-on a vonatok. Bz egy vagy két mellékkel. Emellett Szarvason évente 60-70000 tonna áruforgalom van (rizshántoló), Szénáson van valamennyi gabona, Pálmatér rakodóhelyen meg cukorrépa (30000 tonna). Ide sorolandó a kondorosi takarmánykeverő forgalma is (változó, 25-40000 tonna)

Ami nagyon nem tetszik, az Vésztő kihagyása...
Végül is, évente csak 120.000 utasfő körül produkál az állomás, Érdemben nincs különbség a Szeghalom-Dévaványa és a Szeghalom-Vésztő szakaszok között. Mert az tény, hogy a vonatok Dévaványa és Gyoma között közlekednek 80-80%-os kihasználtsággal. Kivéve hétvégén, mert akkor már Vésztőtő fullon van a Bz két mellékkel, igaz, ezek a diákok egy része leszáll Szeghalmon, mert vagy a Péter András Gimnáziumba megy, vagy átszáll Püspökladány-Debrecen felé.
Ami tényleg problémás, az a két híd (Berettyó és Sebes-Körös) állapota.

Egyelőre ennyi.

Előzmény: DJ. Bakter (517)