37-es: A sínek nem "I", hanem 48 és 44, valamint "XI" rendszerűek. Teherforgalmi adatokat
nem tudok, csak annyit, hogy Mesztegnyőn, Böhönyén és Marcaliban van fafeladás, Maracliban emelett előferdül még gabona is.
35-ös vonal:
A személyforgalom a két végponton nagyobbacska, a végigutazó Bz-k 1+1 összeállítással,
60-70%-os kihasználtsággal közlekednek, a betétjáratok szólóban, változó kihasználtságggal. Ami hivatásforgalomra használható, azok 70-80%-osak. Kicsivel jobban a Kaposvári részt ismerem, Mernye és Somodor adja a személyforgalom gerincét. (Somodorról nincs busz Kaposvárra.)
A teherforgalom addig volt jelentős, amíg a baráti szovjet hadsereg Tabon állomásozott. Azóta főleg fát adnak fel, meg kevés gabonát, a fő rakodóhely Kisbárapáti és Tab.
153-as vonal
A pálya elég vacak, Kiskőrös és Kecel között vegyes 48 és "I" rendszerrel, Kecel és Kalocsa között pedig az átépített szakaszok 48-as betonaljasok, a többi "o", "p" és "j" rendszerű, több darabból összehegesztett ( a sínvégek "c"-rendszerűek a hevederek miatt) 24 méteres mezőkből álló pálya, 20 km/óra állandó sebességkorlátozással.
Kalocsa állomás személyforglama 1997 óta a felére esett vissza. (És ez nem a 90%-os jegyek forgalmát jelenti)
98-as vonal: Erről már szó volt, a pálya átépült, 48 és 54 rendszerre, Utasforgalom Abaújszántó és Szerencs között van, az áru meg most éppen zúzottkő.
147-es vonal:
Külön kell választani a Kkfháza-Szentes és a Szentes-Orosháza szakaszt.
Az előbbi részen a vonatok elég vegyesek, zömmel Bz, szólótól az 1+2 összeállítsáig, de van MD is (a szerelvényforduló, és nem az igény miatt). Félegyháza és Csongrád között talpfás "c" felépítmény, 50/60-as sebességgel. Csongrád és Szentes kötött "48" rendszerű, egy 1,3 km-es "I" szakasszal fűszerezve. Az utasforgalom 75%-a a Félegyháza-Csongrád szakaszon jelentkezik. Áruforgalom: Gátér gyakorlatilag nulla, Csongrádon a malom szokott rakodni, esetenként fűrészárú érkezik és rönkfát adnak fel.
Napi átlagos utasfő a vonalszakaszon 750 fő körül mozog
Az utóbbi szakaszon kb. 15 km 48, "I", "44" és "c" rendszerű, a maradék 25 "i". A sebesség 40 km/óra, 30-as lassújelekkel. Szóló Bz, kivéve a hétvégi vonatokat és a hajnali első vonatot, mert azok 1+1 összeállításban járnak. A napi átlagos utasfő 450 fő...
Áruforgalom. Évközben semmi, ősszel 30000 tonna cukorrépa feladása és 1000-2000 tona répaszelet leadása. 12 tonnás engedélyezett tengelynyomás mellett.
Javaslat: nyugostanlehet ezeken a vonalakon barangolni, sokat tapasztalhat az ember.