seTTebello Creative Commons License 2002.10.13 0 0 529
- A Te térképeden pl. a 37-es marad, 35 megszűnik.

A 35-ös 100km hosszú, ezt 3 óra alatt teszi meg a vonat. Elég rossz a vonalvezetése is. A 37-es jobb azon talán még valami forgalom is van.

Ugyanígy 151-152 vonalak

A 152-esen legfeljebb menterendszerinti Bz-k járnak, talán a 151 jobb, de nem sokkal. Ezek a vonalak sehova sem vezetnek, 151 Kunszentmiklós-Tass - Dunapataj, 152 Kecskemét - Fülöpszállás. Kecskemétre nincs akkora forgalom, hogy ezt a vonalat eltartsa. Inárcson pár száz méterre a vasútállomástól lakók nem is tudtak a vasútról, az állomáson 5 üres vágány ebből már nem lesz semmi. A 153-nak Kalocsa-Kiskörös van esélye. Kalocsán a laktanya miatt egyébként is kell vasút. Bár az állomás rossz helyen van, ha a pálya megmarad legalább használják utasforgalomra is. Kalocsán egyébként sem ártana egy kis iparfejlesztés, mert az elmúlt évtizedekben nem sok minden fejlődött ott.

- Érdekes pl. a Mezőfalva-Rétszilas vonal kérdése. A pálya nagyon jó, de a Dombóvár-Dunaújváros tehervonatok célszerűségi okból (nem villamosított) nem használják, inkább kerülnek Pusztaszabolcs felé.

Remélem ez változni majd fog. Nagydízel van, és nem sokára egész korszerűeket lehet szerezni, DB Br234, Br229.

- A 106-107 vonalakat én nem szüntetném meg, napi 9-10 pár MD jár arra, biztos van utasforgalma (különben a MÁV már rég lecserélte volna kedvenc járművére, Bz-re)

Tényleg? Jártam már Debrecenben, de nem gondoltam volna, hogy Nagykereki, Létavértes, Sáránd felöl ekkora forgalom van.

- A 98 vonalnak kevesebb érteme van, mint a 75-nek, Te mégis az előbbit hagynád, utóbbit szüntetnéd meg.

A 98-as talán még jó lesz valamire. A 75-ösön a 2 kocsis Bz megtelik, a 3 már nem. Romhányban van valami ipar, de nagyon jelentős nem lehet.

- A 109 vonalat nem szüntetném meg, most lett felújítva, elég nagy a teherforgalma

Helyes. Nem hiába fizették néhányan azt a sok adót:-)

- A Mohács-Báta összeköttetés azért lenne jó ötlet,

Nem most, hanem majd. 1990-1991-ig a boszniai életszínvonal megközelítette a Nyugat-Európait. Csak lesz elöbb-utóbb egy rendes közigazgatás, a mai ENSZ-agyrém helyett, és akkor lesz fejlődés ott is. Jugoszlávia is sokat fejlődött 2 év alatt, néhol már megközelítik a magyarországi szintet.

- A 147 vonal forgalma sokkal kisebb, mint akár a 121,125,145-é, mégis szerined előbbi marad, utóbbiak szünnek meg. Hálózati szempontból vitatható a szükségessége.

Tudom, gondolkodtam is rajta. A 147 a Kiskunfélegyháza-Szentes folytatása lenne. Kiskunfélegyháza-Szentes között van forgalom, bár nem jelentős, de a tiszai átkelés beszámításával már megéri fenntartani.

- A 44 vonal csak azért kellene, hogy megmaradjon, ha esetleg valaki komolyan gondolja a Szfvár-Adony-Cegléd, Budapestet tehermentesítő vonalat, ennek része lehetne, de igen erős korrekciókkal.

Olyan nincs (aki komolyan gondolja)

A 44 a Dunaújváros-Székesfehérvár-Komárom forgalomhoz kellene.

folyt. köv.

Előzmény: DJ. Bakter (524)