Egyébként ez a mellékvonali dolog az én szememben nagyon hasonlít a városi villamosok kérdéséhez, csak más térben és más időtávlatban.
A villamosvonalak nagyrésze ugye az elmúlt 50 évben felszámolásra került. Millió hátrányt lehet említeni a busszal szemben, ami akkor helyénvalónak bizonyult, és senki nem látott tovább az orránál, ezért hát megszüntették. A helyén jó kis buszok, és az új csodaszer, a troli vette át. Mindenki boldog volt. Aztán egyszer csak kezdték a városi lakosok sokallni a kétpercenként jövő buszok füstjét és zaját, és most egyre inkább villamosokat szeretnénk látni Bp-en. Csakhát újraépíteni itt is drágább, mint egy meglévőt felújítani.
Most pedig egy kicsit vonatkoztassatok el a "közeljövőhöz" ragadt és közútimádó szemléletetektől. A vasút területén még a hátrányok érzékelésénél tartunk, a közút (a nagyvárosok kivételével) viszonylag jól le tudja bonyolítani a jelenlegi forgalmat. Minden ez utóbbi mellett szól. De ha jól el tudtok vonatkoztatni a mától (meg ha egy kicsit a nyugaton már jobban látszó tendenciákat is meglátjátok), akkor talán érzekelitek, hogy a jövő útja itt sem lesz nyílegyenes.
A közút tökéletes terepe lesz mindig is az egyéni közlekedésnek. De a tömegközlekedés (vagy szebb szóval közösségi közlekedés) terén (megfelelő szervezettség és fejlettség esetén) lesz, lehet szerepe a kötöttpályás közlekedésnek, helyi szinten is. Csak ma még nem azt a kort éljük.