Igazad van, a kamionforgalom és a vicinálisok kérdése két különböző dolog.
A vicinálisok szerepét én regionális jellegű villamosokként képzelem el a jövőben. Amely egy terület falvai és a központi szerepet játszó város, ill. az egyes kistérségek közvetlen, gyors, kényelmes összeköttetését biztosítaná, elsősorban személyforgalommal. És úgy látom, hogy ilyen közlekedési lehetőségek mellett az igények is többszörösére növekednének a maihoz képest. Mert ma (ahol én ismerem) mi van, mondjuk a buszokkal? A hivatásforgalmat kivéve az emberek többsége százszor meggondolja, kell-e utaznia. Csúcsidőben azért, mert tömeg van a buszokon, csúcsidőn kívül azért, mert alig van busz.
Lehet, hogy érzelmi szempontból is, de én a színvonalas, megbízható, kényelmes közlekedést mindenképpen sínen képzelem el. Amit persze kiegészít a busz, ahol kell.
A tranzit kamionforgalmat pedig, legyenek akármilyen jó autópályáink is, az ország egésze szempontjából szintén vasúton látnám szívesen. Ezenkívül az olyan tömegárukat is, mint pl. a Szob-ra most kétpercenként tartó, kővel rakott teherautókat. Itt lehet szerepe a mellékvonalaknak, jelen esetben akár kisvasútnak is (bár az átrakás miatt nyilván ez kevésbé alkalmas).