dyz Creative Commons License 2002.10.08 0 0 469
A jelenben, és a 3-4-5 éves közeljövőben.
Értelek, számodra ez a közeljövő. Nincs ezzel baj addig, amíg max.5 évre előretekintve nem hozunk olyan döntéseket, amelyeknek 50 év múlva is hatása van. Pl. vasútvonalak megszüntetése.
Ezért mondom azt, hogy amíg nem látunk az orrunknál tovább, addig ne hozzunk visszafordíthatatlan döntéseket (azaz ne számoljuk fel a vonalakat, hanem inkább hagyjuk őket vegetálni).


Egy másik fontos dolog. A vasúttal kapcsolatosan ne keverjünk össze két dolgot. A fővonali hálózat kerülje el a falvakat, jobban mint most! A mellékvonalak pedig nyugodtan mehetnek a falu közepén is. És nyilván nem 5 év múlva, de távlatilag igenis általános lehet a villamosítás. (az első dízelmozdonyok megjelenésekor vajon gondolta valaki, hogy a legutolsó vonalon is kiszorítják egyszer a gőzösöket?)
Ami Magyarországon a vasúti lobby ténykedésének az eredménye :))))
Nem, nem (csak) a vasúti lobby eredménye, bár kétségtelen jól jött a vasútnak. Hanem az ott lakók igénye! Akik sokkal érzik magukat, ha egy vonatot kell elviselniük a síneken, mintha 50 kamion dübörögne végig (jó esetben) az autópályákon. Bár ez nem annyira a mellékvonalak témája...
Előzmény: manhattani (467)