Szevasztok,
dyz!
>Egyetlen bajom van azzal, amit írtál, éspedig az, hogy nagyon a jelenben gondolkodsz:
A jelenben, és a 3-4-5 éves közeljövőben.
>a korszerű kamionokat ne a Szergejjel hasonlítsd össze, hanem a szintén "korszerű" villamos vontatással,
Ugye azt te sem hiszed, hogy ebben a közeljövőben a vicinális vonalakon általános lesz a villamosítás?
Az elkerülőút új út, nem nyomvonal áthelyezés. Az más, mint mondjuk a tamásii vonalat közelebb tenni a településhez. Vagy jobb lenne, ha átmenne rajta?
Ilyen a világon (eltekintve egy-két extrém példától) sehol sem volt.
A GySEV-nek megérheti olyan vonal meghosszabbítása, amire tranzitforgalom szempontjából szüksége van. De a jellemzően csak személyszállító zsákvonalat sohasem hosszabbít meg, hacsak nem a pénze ellensége.
>A kamionok egyébként hétvégén állnak, ill. bizonyos országokba be sem engedik őket saját lábukon.
Ami Magyarországon a vasúti lobby ténykedésének az eredménye :))))
>>A tranzitkamionok meg a lakott helyektől távoli autópályákon rohangásznak
>Ez meg arra példa, hogy ha közútról van szó, akkor Te gondolkodsz a jövőben, és nem a jelenben.
Én a 2-3-4 éves közeljövőben gondolkodom. A tranzit kamionforgalom egyre távolabb kerül a lakott helyektől. Remélem, az M0-s is hamarosan továbbépül.
seTTebello!
Az üzemeltetési szempontot úgy értettem, hogy hogyan lehetne üzemeltetni optimális körülmények között. Sajnos a vicinális vonalakba az adottságai miatt be van építve több gát.
Az érzelmi szempontot arra írtam, amikor nem indokoltad meg érvvel a véleményed. Úgy gondoltam, hogy az a véleményed érzelmi alapon áll.
Egy országos vasúti hálózatnak nem szükséges része a mellékvonali hálózat (pontosabban a legtöbb mellékvonal). A legtöbb áruforrás NEM a vasútállomás mellett van. Tehát az árut teherautóra kell pakolni, és elvinni a ... miért a mellékvonali állomásra? Az egy teljes napot rátesz a szállítási időre. Ha elviszi a fővonalig, az a 10 helyett 20-35 km, egy napot nyer, és mit veszít? A mellékvonalra szükség nincsen. De attól még lehet szeretni...
>>Neked teccenek a mellékvonalak,
Bocs, pontatlan voltam, itt a vicinális vonalakról beszélünk, az a topic címe, én is arra értettem. A 2-es nem kimondottan vicinális jellegű vonal, és abból valóban sokkal többet ki lehet hozni, nem is hiszem, hogy bárki gondolkodna a megszüntetésén, természetesen én sem. De már egy tamásii vonal...
>Ezt most írod le másodszor.
Így van. Először azt a választ kaptam, hogy ennek így KELL lenni! Nem KELL. A vasút nem tudja másképp megoldani. Nagy kár.
>Ráadásul még nem is igaz, mert ha a kamionok hamarabb érkeznek meg, úticéljuk körül keringenek, és nem is távoli autópályákon.
Bocs, ezt nem értem, a kamionok miért keringenek az uticéljuk körül?
Igyekeztem pontosan és pontról pontra a beírásodra felelni, remélem, nem érzed úgy, hogy "mindig ugyanazt írom a választól függetlenül".