Szia V43 1177,
ha már itt is megkérdezted, akkor itt felelek (a nagyvasútiban feleljenek a szakemberek :))) ).
>
No most ezeket régebben karos jelzők biztosították, más nemigen volt akkoriban.
Régebben azért nem volt más, mint alakjelző, mert nem volt olyan erős (és üzembiztos, gazdaságos, stb.) fényforrás, ami nappal is jól látható lett volna.
>
Hogyan biztosítanak egy ilyen vonalat több kilóméteren keresztül?
Ha kicsi rajta a forgalom (egyszerre csak egy vonat van rajta), akkor a vonalon nem kell biztosítás, mert nincs, amivel a vonat ütközzön :))
A biztosítóberendezés kizárja a szembemenesztést, biztosítja követésnél, hogy egyik vonat ne érje utol a másikat (illetve csak szigorúan ellenőrzött körülmények között és biztonságosan), stb.
Kis forgalmú mellékvonalakon, ahol ugyan van forgalom, de két állomás között ott sem lehet több vonat (állomástávolságú közlekedés), az egyik állomás kijárati jelzőjét elhagyva legközelebb csak a következő állomás bejárati elő- és főjelzőjét láthatod, a kettő között nincs más jelző.