Sziasztok!
seTTebello: "Most már a leggyengébb sín a c, de sok mellékvonalon 48-as van."
A "c" sínen 165 kN a megengedett tengelyterhelés, a 48-on peidg 210 kN. Van különbség.
Ezenkivül vannak vonalak, ahol hiába van 48-as sín, mégsem ennyi a tengelyterhelés (vágány állapota, alépítmény, ágyazat, aljak, avultság, stb.)
V43 1177: "Én eddig úgy tudtam a Csörgök nemigen alkalmasak tehervonati szolgálatra"
A bodajk-balinkai vonalon tényleg van teherforgalom, forda szerint naponta többször is felmegy oda vonat, bár én úgy tudtam, hogy M44.
A Csörgőt meg most már elég gyakran használják - nemcsak ott - teherforgalomra, mert nem kell már annyi a személyvonatokra, és a tehervonatok sem annyira hosszúak már, hogy kelljen a Szergej, amiből már úgyis egyre kevesebb van, azok sem mindig üzemképesek (főleg Fészkesfehérváron :-)))
manhattani: "hány km vasútnak kellene épülnie, és az kb. mennyibe kerülne"
Igaza van seTTebello-nak, 0 km épülne, ugyanis jelenleg 2 db olyan 10 000 (!) fő feletti település van, aminek nincs vasútja: Budakeszi és Túrkeve.