V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 400
Sziasztok!

Gyorsan végigolvastam az utóbbi két nap hozzászólásait, majd szólni kívánok én is a dolgokhoz (kivéve a politikát, volt jó sok belőle) de elötte megosztanám veletek a tegnap látottakat.

Barátnőmmel sétáltunk egyet Bodajkon. Mondottam neki, ha már itt vagyunk nézzük meg a Bodajk-Balinka iparvágányt, mely egykoron személyforgalmat is lebonyolított mellékvonali üzemben, tehát úgy érzem ide tartozik.

A sínek 1955-ös és 1963-as 48.3kg/fm rendszerűek, melyeket diósgyőrben készítettek az említett időpontokban. A felépítmény "elég szar" állapotban van, bocsánat, hogy csúnyán beszélek, de ez a legjobb szó rá. Szóval rendkívül használt sínek, a legtöbb helyen elrepedt, törött betonaljak (1960-as évekből) sok helyen betonalj csere próbálkozások 1989es és 1998as új aljak. A rögzítési mód szabálytalan és vegyes, GEO és főképp síncsavaros. Nagyon sok helyen vízzsák jelenlétére utaló nyomok. Egyszóval a pálya 5km/h sebességű, toldozva-foltozva, rendkívül rossz állapotban a felépítmény és az alépítmény is. Így nem is sétáltunk végig rajta (10km) hanem 3km megtétele után visszatértünk Bodajkra. Felsétáltunk a bodajki "hegyre" és ekkor hallottam a meglepetést. Csörgő hangjára lettem figyelmes, pörgött, pörgött a gép, messziről hallatszott. Elsőnek azt hittem az 5-ös vonalról jön a hang, biztosan Komárom felöl érkezik valami, de rögtön megcáfoltam magam, mivel csak este fél hét körül ér ide a Győr-Pécs sebes. De akkor mi lehet ez? Barátnőm adta meg a választ a dologra, mert ő látta elöször a Csörgőt, amint Balinkáról ereszkedik le, hosszú tehervonattal Bodajkra. Nos körülbelül 20 precel korábban jártunk a vágányokon, de ha tudtam volna még maradok :-) Én eddig úgy tudtam a Csörgök nemigen alkalmasak tehervonati szolgálatra a hidraulikus meghajtásuk miatt. Ezt mozdonyvezetők mondták. Szegény Csöresz a teljesség igénye nélkül nagyjából a következő kocsikat húzta. M41 2xxx elöl + 8 Es + 3 ismeretlen pörekocsi + 7 Es + 3 Eas + mégtöbb Es. Bocs a pontatlan számolásért, de kb egy kilóméterröl láttuk a dolgot a Bodajk feletti dombokról.

Bocsi a hosszúságért, de kikivánkozott belölem :-)
Üdv.