v_peti Creative Commons License 2002.09.28 0 0 399
Veszprém környéki vonalak:
Nézd meg mekkora a forgalom egy Ajka-Vp helyi személyvonaton? És egy buszon?
Veszprém jól el lett cseszve.
Az állomásra való kibuszozással elvesztem a rövidebb menetid? miatti nyereséget.
Nézzük, mi lenne, ha a belvárosból indulna a vonat.
Veszprém: Buszállomás városközpont, vasútállomás onnan egy köpésre. (Max. 150 m.)
Bakony M?vek: Na innen tényleg busszal célszer? utazni.
Márkó: A vasút a település egyik végén van, a buszmegálló majdnem a másik szélén. Tehát jó helyen van.
Herend: Állomás a település szélén, buszállomás majdnem a másik szélén. Igaz, jobban a központban, de nem olyan vészes a helyzet.
Viszont a település nagy, így a "buszállomás"-tól is sokszor gyalogolni kell. (Ne tudom, hány megálló van, és oda milyen s?r?n járnak a buszok.)
Szentgál: Állomás messze, busz elég sok van, bár nem az Ajka-Vp f?vonal.
Városl?d: Állomás a faluban. Gyorsjáratú buszok kint állnak meg a 8-ason. A helyköziek bemennek, de a menetid? mindenképpen versenyképes lenne. (Lassújáratok: Betérés a Bakony-M?vekhez, betérés Hererendre, betérés a Majolika-gyárhoz (Ez a leghosszabb.) Bár nem minden járat tér be mindenhová.
Városl?d-Kisl?d A vasúton túli településrésznek egyértelm? az el?nye. A többi részr?l (Kisl?d) passz. Úgy t?nik onnan csak Ajkára van közvetlen busz.
Ajka: Vasútállomás közel a belvároshoz, autóbuszállomás gyakorlatilag a belvárosban. Mivel jelent?s a helyi járatos forgalom, ezért majdnem mindegy lenne, hogy hol száll le vagy föl róla az ember. (A hálózat els? ránézésre a vonattal utazóknak egy kicsikét kedvez?bbnek t?nik. Bár lehet, hogy sok úticélt a helyközi járatok is érintenek.)
Szfehérvár felé egy picikét hasonló a helyzet, de ott némileg árnyaltabb a kép. Helyi vonatból is több megy.
Volán társaságok: Szerintem a bérlet a legjobb üzlet nekik.* Tuti nyereség!!! Ráadásul el?re fizetsz. Remélem ebben Carpy is meger?sít. (Jó, amiatt fájhat a fejük, hogy egymás között hogyan osztoznak el a lóvén. Pl: Megveszed az X volán bérletét, aztán f?leg az Y volán járatával közlekedsz.)
De az összbevétel a következ?képpen alakul.
Egy bérlet teljes ára, amit a Volán megkap, 44 utazást tartalmaz.
Egy hónapban maximum 23 munkanap lehet. Ez 46 utazást jelentene. Februárban 20 munkanap, 40 utazással. De vannnak ünnepnapok, vannak szabadnapok, elmehetsz szabadságra.
Van amikor autóval mész be, mert utána bemész a TESCO-ba bevásárolni.
Igaz, néha hétvégén is bejöhetsz, valamint este is. Valamint lehet túlóra is. De ilyenkor gyakran az autót választja az ember.
Szabadság esetén vehetnél félhavi bérletet is, de ha ez 10-20 tart, akkor ez nem célszer?.
Ha valaki pl. négyestúrban jár 12-24 óra, akkor kész ráfizetés lenne a bérlet. Még jó, hogy a munkáltató (elvileg) kifzeti.
Ki havijegyes a topicban? (vasút/busz tökmindegy)
Számolja csak össze, hogy egy hónapban mennyit utazik! Nem hiszem, hogy túlságosan túlhaladná a 44 utazást.
Túlhaladja 10-15%-al?
1. Ennyi "kedvezmény" igazán belefér annak, aki teljesáron utazik.
2. Más meg ennyivel kevesebbet utazik, így kb. legrosszabb esetben is nullszaldó.
Régen, amikor még kevésbé volt elterjedve az autó, akkor talán jobban ki volt használva, esetleg túlutazva a 44 út.
*Az általam említettek különösen igazak lehetnek Bp környékén, ahol egy társaság szolgáltat, így nem kell osztozni, ráadásul a bevétel egy része is a sof?rök zsebében köt ki.
Előzmény: DJ. Bakter (299)