Váci Creative Commons License 2002.09.27 0 0 385
Lassan félek megszólalni, ezért hangsúlyozom, hogy nem provokatíve, hanem valóban kérdezem: miért volt '68 egyik nagy tévedése az, hogy a termelés helyéről a teherautó ne a mellékvonali állomásra, hanem a tizen-pár kilométerrel távolabbi fővonalira vigye az árut?

Ami pedig az ipari parkokat illeti: jól hangzik és igaz is, amit irtál, csak az a gond, hogy az ipari parkokba általában olyan ipar települ, melynek logisztikai kiszolgálására nem éppen a vasút a legalkalmasabb. (Elektronikai mütyűr-üzem, autóalkatrész-üzem, "info-park", stb.) Az alapanyagok és a késztermékek is magas fajlagos értékűek (ha feltörnek egy vagont, egy TESCO-zacskóban is elvihetnek akár több tizezer forintot), sérülékenyek (törés, ázás, rázkódás), sürgősek (sem a be-, sem a kiszállitásnál nem megengedhető a MÁV-os +/-3 nap pontosság).
Mi az, ami mindezt elviselné? Szén, fa, kő, cukorrépa, kukorica. Ezek viszont sajnos nem termelhetőek ipari parkban.

Előzmény: seTTebello (384)