haliho
megjottem, lemaradasom behoztam.
roviden:
a kirandulast alaposan elszurtam, tul gazdag programot terveztem be, igy odafele az ut 1750 km lett, amit 24:04 alatt tettem meg, ebbol >22 ora volt a folyamatos vezetes. Megaistenbrutal, ne probaljatok.
Otthon nagyon furcsa vezetni, sehol egy kozepso sav, pirosnal meg kell allni, 50-nel nem megy a sor 110-el, meg ilyesmik ;)
A Via Appian elottem allt egy 348-as Ferrari es zoldre nem indult, ezert radudaltam - kar volt. 0,2 masodperc alatt mar a masik varosban volt, pedig mehettem volna szepen mogotte. A sogornom szerint direkt csinaljak, igy szorakoztatva a jonepet. A Piazza Venezia-n egy 355-os mellett parkoltam, picit arrebb egy Quattroporte allt. A Pantheontol picit eszakra hatalmas szirena - jott a Berlusconi banda egy rakas 156 Carabinieri vette korbe a nagykutyak Kappait. Nagyon tetszett, hogy semmi merci meg BMW. Lancia rulez.
Egyelore tele vagyok elmenyekkel, nehez meg kiszorni oket, majd irok egy elmenybeszamolot.
Eppen indulni akartam haza hetfo hajnalban, mikor viccbol (szokasbol) megneztem az olajszintet - basszul a minimum alatt volt 3 mm-el!!!! Buzi Castrol 0W30 nem birja az eroltetett menetet (Cinque Torri a Dolomitokban 19% emelkedo, a Strada Panoramatica-n eletemben eloszor 1-ben mentem fel a dombra, mert 2-ben leallt az auto), utana 2 oras dugo a Garda tonal, majd Brescia-Roma sztradan 5500-5800-as fordulat vegig). Szoval a 44000 km alatt egy deci olajat sem kellett hozzaonteni, ez az eroltetett menet viszont jo 7 decit elfogyasztott <1800 km alatt. Nosza, megyunk olajat keresni. Az olasz attol olasz, hogy millio fele olaja van, de Castrol sehol. Vegul egy kis uzletben vigyorog a ficko - persze, persze Castrol - GTX. Vazz, ilyet a Tipoba raktam, nem kell, koszi. Irany Velletri, hatalmas Ricambi uzlet - van Castrol!!! Van Castrol TXT! csak eppen 10W40, nem 5W30. A jo anyjat!!! Aztan eszembe jutott, hogy BMW powered by Castrol - a BMW szervizben 12,73 EUR-ert kaptam is fel nap hajsza utan olajat, mehetunk haza...
A hazautat megint elszamoltam, a Microsoft ott bugja meg az Autoroutet, ahol van. Beallitottam 75-os tempot, 3 megallot, 1 tankolast, ennek ellenere mar 3 ora utan fel ora kesesem volt, pedig sok helyen 130-140 mentem. Sztradara szinte soha nem megyek olaszban, most a Via Flaminian mentem 3 megalloval - Terni (legnagyobb olasz vizeses), Assisi (zarandokhely), San Marino. Assisinel az olaj es Bill Gates miatt mar akkora kesesem volt, hogy San Marino kimaradt. Az eso miatt ugysem mentunk volna, basszus ahogy megkozelitettuk 50 km-re a tengert (Fano), szakadni kezdett az eso. Rimini-szakad. Ravenna-szakad. Velence-szakad. Portogruaro-szakad. Gemona-szakad. Tarvisio-szakad. Klagenfurt-sztrada lezarva,tereles varoson keresztul-szakad. Graz-zuhog. Eisenstadt-szakad.Pozsony-szakad. 1350 km-bol >800 szakado esoben... 19 ora vezetes on-line :)
Szoval az egesz 3400 km lett, amit 50 ora alatt tettem meg. Az auto remekul muzsikalt, egyedul hazafele akadt egy gondom - olyan csorges jott valahonnan, hogy mar-mar nekifogtam szetszedni a kozepkonzolt, aztan eszembe jutott, hogy Viktorral szetszedtuk a keresztvaltot, es csak ugy kapasbol raktam vissza - a felfogato csavarok beleestek a keresztvalto dobozaba, azok tancoltak :) A gond meg az volt, hogy 80 km hazulrol nekifogtam a dombra fel elozni egy Chrysler 300 M + Yaris + kamion kambinaciot (lattam elore az egesz dombot). Olyan 70-el mehettek, amerikat lehuztam, Yarist lehuztam, akkor mar 110-el mehettem 5-ben, kozben viszont az emelkedobol lejto lett es a kamion ugy felgyorsult, hogy nem birtam utolerni, szembol meg felbukkant egy masik kamion. Az elozes pillanataban 150-160-al verettem, es egy hajszalon mulott. Utalom, ha az elozendo duplajara noveli a sebesseget, mire utolerem :(((
Roviden ennyi, akit erdekel, lesz majd hosszabb verzio is.