"Ha így is kevés a kocsi és a mozdony, akkor szerinted ezt szét lehet úgy osztani különböző társaságok között, hogy mindegyik működőképes legyen? "
Szvsz nem kevés a mozdony, csak rosszul van elsoztva, illetve a GF-ek jelenlegi formájukban korlátot jelentenek a rugalmasabb felhasználásban. A kocsi az más tészta, ott hamarosan összeomlás lesz, és ez valszeg jó alkalom lehet egy radikális átszervezésre. Bz-ből van elegendő, és a régiók jórészt Bz-vel fognak közlekedni és pont ez lesz a probléma az egymás közötti vonatok közlekedtetésében. Ismét csak Volános példa: a pécsi helyi cég megkapta a 260-as, 280-as, 415-ös, 435-ös parkot (plusz néhány db egyéb kocsit), ez alkalmas arra, hogy a közig. határon belül közlekedjen. De ha akarna sem indíthatna járatot Szegedre vagy Szombathelyre, mert alkalmatlan a járműpark. Ezért a VKV Rt. sem tud Sellyéről közvetlen budapesti vonatot indítani, mert még egy nyavalyás Bhv-ja sem lesz, amit egyesíteni lehet a pécsi (már alig létező) gyorssal. Bz-t meg a pályavasút nem fog beengedni távolsági forgalomra. Nem tudom, hogy ennek a megoldáésára lesz-e szándék és pénz, szvsz nem lesz.
"Nem érzel itt valami teljesen ellentétes hozzáállást?"
De. A MÁV és GySEV munkássága nem vethető össze, két külön világ.ű
Picit visszatérek a fővonalakhoz, mert eléggé kételkedtél. Amit írtam az tény, a fővonalak jóval több veszteséget termelnek, mint a mellékvonalak. Ha átgondolod, akkor gyorsan rá fogsz jönni, hogy miért. Ha nem, akkor majd idézek néhány "szakírót".:-))