Borítékolni merem, hogy a GYSEV soha nem fog olyan "klasszikus" vicinálist üzemeltetni, mint amiről mi itt a topicon eszmét cserélünk.
Dehogynem, már ha a Szombathely-Kőszeg vonal ennek tekinthető. Az persze más kérdés, hogy összekötve a határon túli ágával messze nagyobb értelmet ad neki, mint most van. De ha figyelmesen olvastál volna, épp erről beszéltem eddig is (ami most kisforgalmú zsákvonal, gazdaságtalan és megszüntetésre vár, az kis fantázia és valamivel nagyobb beruházás árán jól működő, térségeket összekötő vonal lehet).
Szerintem amíg Ti (a MÁV-val együtt) leragadtok egy jelenlegi helyzetnél, és abból csak visszafelé vagytok hajlandóak mozdulni, addig a GYSEV előremenekül.
A veszteség nagy része keletkezik a fővonalakon, amelyhez képest a mellékvonalakon keletkező elenyésző
Erről megint vitatkozhatnánk. De ha még igaz is lenne, amit leírtál, akkor is a fővonalaktól kellene szabadulni, és nem a mellékvonalaktól.
A cukorrépa speciel nagyon jó példa arra, hogy időszakosan lökésszerű terhelés jelentkezik olyan mellékvonalakon, ahol általában alig lézeng tehervonat. (PL. 147-es)
Ez igaz, csak azt nem értem, hogy most milyen következtetést vonsz le ebből? Hogy erre az idényjellegű bevételre sincs szüksége a vasútnak?