FOMA Creative Commons License 2002.09.25 0 0 322
Folyt.

Valami olyasmit akartam írni, hogy a mellékvonalak életképessége szempontjából nem szükséges központi szervezetnek maradni, sőt. Ha a közúti fuvarozáshoz hasonlítjuk a vasutat, akkor kézenfekvő a megoldás, mely szerint különválik a pálya és a szállítás. Onnan kezdve nincs jelentősége, hogy ki szállít, a VKV Rt vagy a MÁV Rt., mert mindketten egyenlő feltételekkel vehetik igénybe a pályát, vagyis a VKV Rt. a Sellyén feladott két kocsinyi árut akár önállóan is továbbíthatja a saját gépével Záhonyba vagy egyesítheti egy másik társaság szerelvényével, attól függően, hogy melyik éri meg neki jobban. A személyszállításban valszeg kicsit más lenne a helyzet, olyan formán tudom elképzelni, mint a Volánok esetében, hogy a honos vasúttársasággal kell megegyezni egymás területére történő járatindításról, és ez mellett az olyan hiányosságokat természetesen ki kellene felejteni, mint a Volánoknál a járathoz kötött menetjegyváltás.

Előzmény: FOMA (321)