DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.24 0 0 317
Ha egyik "mérvadó szakíró" ((c) by Váci) itt lenne, azt mondaná, hogy a MÁV-nál csak jobban lehet gazdálkodni, rosszabban már nem :-)))

dyz,

A (305)-ben tett felvetéseidhez még egy pár gondolat:
Gyakorlatilag mindegy, hogy egy nagy kalapból, vagy több kis kalapból fizetjük a költségeket. Az egy nagy kalap esetén úgyis vannak igazgatóságok, szakigazgatóságok, osztályok, főnökségek, amik ma már szinte önálló gazdálkodási egységek.

Ha alakulna sok kis vasúttársaság, az saját hatáskörben igyekezne a lehető legnagyobb hatékonysággal dolgozni, mert érdeke lenne. És mivel csak "mellékvonala" lenne, nem lehetne pl. a mellékvonalakra kapott pénzt a fővonalak foldozására fordítani.
Nyilván így is lenne veszteség, de az adott helyzethez képest a legkisebb. A regionális vasúttársaságok vezetői esetleg a régió ipari, mezőgazdasági üzemeivel, településeivel, polgármestereivel jó kapcsolatot alakíthatnának ki, és kiszolgálnák azok igényeit (teher- és személyforgalom).

Előzmény: V43 1177 (314)