dyz,
Mint ahogy jelenleg néhány városi tömegközlekedési cég a helyi önkormányzat tulajdonában van, ha alakulnak úgynevezett régiók (az EU-ban van ilyen szokás), akkor pl. a regionális önkormányzat által alapított közhasznú társaság tulajdonába kerülhetnének a térség vonalai. Az aztán ugyanúgy fordulhatna állami támogatásért, vagy megszüntethetné a vonalat, de lényeg, hogy a helyi érdekeket szolgáló vonalak helyi kezelésben lennének.
"hogy miért adtuk nekik a fél Dunántúlt"
Ezt a mondatot nem értem!
Mi az hogy adtuk, és mi az hogy nekik. Szerintem nincs különbség a MI és az ŐK között. Vagy Te MÁV-os vagy?
Nekem teljesen mindegy, hogy azt, aki a vasútvonalat üzemelteti, hogy hívják és milyen színe van a mozdonyainak, csak gazdasgosan tegye azt, jó szinvonalon. Amúgy pedig a GySEV is - részben - magyar cég. Akkor mi bajod vele? Te mindenképp a MÁV tulajdonában szeretnéd látni e vonalakat?
A körkérdésre:
A GySEV a kisebb vonalhálózatát jobban átlátja, és piacorientáltabban működik. Vagyis nem az történik, mint a MÁV-nál, hogy ül a régmúlt dicsőségén - amikor még sok áru volt -, várja hogy menjen valaki, és könyörögve kérje a őt a szállításra, hanem megy a fuvar után, kiegészítő tevékenységet végez (pl. raktároz, vámügyintéz), és mindezt pontosan teszi, és nem szivatja a fuvaroztatókat, mint a MÁV.
Egyébként amit átvett a GySEV (Sopron-Szombathely) megint csak nem mondható vicinálisnak, hiszen része a Bécs-Adria (Sopron-Gyékényes) folyosónak. Valószínűleg a GySEV célja e észak-déli folyosó megszerzése, mely segítségével jól fizető tranzit fuvarokat tud szerezni.