dyz Creative Commons License 2002.09.24 0 0 305
Na hagyjuk már ezt a helyi üzemeltetésű játékot. Ez az, ami fából vaskarika. Igaz, hogy rugalmasabban lehet helyben dönteni, de ez egy (jól szervezett) MÁV-on belül is megvalósítható lenne.
Az, hogy most odalökjük a régióknak a MÁV - szigorú gazdasági szempontok szerint vitathatatlanul leggazdaságtalanabb - vonalait, mi lesz ettől jobb? Az, hogy ezentúl piaci áron kell megrendelni a nagy MÁV-tól a karbantartást, a "használt felépítményi anyagot" stb.?
És ki üzemeltetné? Alakuljon sok kis vasúttársaság, saját adminisztrációval, vezetéssel stb? Mindezt csak azért, mert a MÁV-on belül nem lehet növelni a helyi döntések számát?

Egy dolgot tudnék elképzelni, ha a mellékvonalak üzemeltetésére egy(!) társaság jönne létre, amely lehetne egyszerre gazdaságilag független a nagy MÁV-tól, de mégis életképes.
Előzmény: looksharp (304)