Miskolc-Mezőcsát
Itt is jellemző az előbb leírt 2./ pont: rossz menetrend, Hejőkeresztúrig járó vonatok. Tehát még aki esetleg a vonatot jobban szereti - akármiért - az is 2x meggondolja, hogy megy-e a vonattal.
Én viszont azt is nevetségesnek tartom, hogy "sűrű teherforgalma van e vonalnak...Emiatt persze napközben a személyforgalom leállni kényszerül és vp.buszok járnak."
Tehát a személyforgalmat most is elbírja a busz. A vasút pedig nem(!) A teherforgalom pedig meg fog szűnni novemberben, mert kész lesz az autópálya. Akkortól mi marad?
Én sem ellenezném, ha az a vasút továbbépülne.
De ezért kell leválasztani a nagy MÁV-ról a helyi vasutakat, mert a MÁV túl nagy ahhoz, hogy fogalma legyen arról, hogy mi van Mezőcsáton. Helyi kezelésben pedig meg lehetne vizsgálni, van-e valós igényük a miskolciaknak a Hortobágyra, Tisza-tóra. Ha igen, mennyi az igény. Ha pedig érdemes megépíteni a vasutat, akkor pedig hajrá. Regionális támogatást lehet szerezni az EU-tól (már ha lennének régiók), meg a kormánytól, használt felépítményi anyagot a MÁV-tól, és lenne nekik vasútjuk.