DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.23 0 0 299
Sziasztok!

Néhány megjegyzés a régebbi hozzászólásokhoz:

64-es vonal:
Sajnos sem távolsági, sem IC pótló funkciója nem lehet, a vonalon 1:30-1:40 a minimális utazási idő, még ha a geometriailag lehetséges sebességet vissza is állítjuk (50 km/h). Bátaszéktől meg még hol van Budapest!
Régebben - amikor még úgy volt, hogy a sztálinvárosi vasmű Mohácson épül fel - terv volt a Mohács-Báta összeköttetés (de aztán Láncos Kutya miatt nem lett semmi belőle; bár a töltés, alépítmény sok helyen készen van).
Ez a vonal (Pécs-Villány-Mohács-Bátaszék) ugyan 15 km-rel hosszabb lett volna, mint a 64-es, de mégis jobban szolgálta volna a távolsági forgalom érdekeit (80-100 km/h pályasebesség).
Nyilván most már a kutya sem fogja megépíteni, bár a 80-as évek végén közkézen forgott koncepció szerint (a Solt-Fülöpszállás vonallal együtt) még villamosítandó új vonalként szerepelt.

A 81-es vonal:
Szerintem az még fővonal. Bár elég sok vonalat visszaminősítettek az utóbbi időben mellékvonallá, de ezt - úgy tudom - nem. Villamosítása a Salgótarján környéki nehézipar leállásával elvesztette jelentőségét.

Dombóvár-Tamási vonal:
A Keszőhidegkút-Dombóvár tőzeges altalaj miatt tényleg terv volt a korrigált Tamási-Dombóvár vonalra (akkor a pécsi vonal nem volt még sem hézagnélküli, sem villamosított), de ez esetben a jelenlegi pécsi vonal szűnt volna meg mára. Mindkettő nem maradt volna meg fővonalként, az biztos.
Ezzel kapcsolatban azt hallottam egyszer, hogy a Dombóvár-Lepsény vonalon - amikor még volt - több volt a kocsirakományú árufeladás, mint a 40-es vonalon. Ez persze vagy igaz, vagy nem...

v_peti (108)
Amely vonalakat írsz, azok egy része meg sem szűnt, sőt mára villamosított fővonal! (Ajka-Veszprém-Fehérvár-Budapest). Ezek szerint mindegy, hogy megszűnik vagy nem a vonal, a VOLÁN azért megkapta a járatokat? :-)))
(Ha arra gondolsz,hogy az "eredeti" Veszprém állomást is megszüntették, ezáltal nem volt értelmes állomás Veszprémben, csak a "-külső", akkor o.k.)
Amúgy is, a rövid VOLÁN-os vonalak veszteségesek (mindenki bérlettel nyomul), úgyhogy valszeg a VOLÁN sem ugrált annyira, amikor megkapta a vonalakat.
Ennek ellenére elképzelhető, hogy a Veszprém-Alóörs vonal az egyik, amit kár volt megszüntetni.

dyz (119),
Az utak zsúfoltságával kapcsolatban igazad van, de valszeg nem a mellékvonalak mentén lesz sok az autó, hanem a fővonalak, főirányok, nagyobb üdülőhelyek mentén. Itt nagyon nagy szükség van a vasútra, és itt értelme is lenne a vasútra terelni az utasokat (ha már úgyis ott van a vasút - pl. Bp-Kecskemét; Bp-Eger, stb.). Ilyen helyeken van akkora kereslet, hogy kétféle "útvonalat" is fenntartsanak: egy vaspályát + egy aszfaltpályát.
De valószínűleg Te sem gondolod komolyan, hogy pl. a Dombay-tóhoz annyian mennek, hogy dugó lesz a "hatezerszáznegyvennégyes" összekötő úton.

Előzmény: dyz (107)