Annyit olvastam ezt a topikot hogy a végén álmodtam az itt leírtakkal kapcsolatban. Valami olyasmi volt hogy elutaztunk a családdal albániába, majd ott kilőtték a kocsinkat. Utána az ottani ellenállás emberei segítettek visszajutni jugoszláviába. A jugoszláv határon átmentünk, majd mindenki odaadta a bankkátya formátumú útlevelét a határőrnek, az meg belepecsételt(!). Nekem csak A4-es (!) formátumú útlevelem volt, amire azt mondta a határőr hogy ez nem szabványos és széttépte. De hozzátette hogy nyugodtan mehetek tovább. kb. itt ébredtem fel.
De visszatérve a valóságba, nyáron voltunk egy ausztria-svájc-németország-ausztria körúton. Mondhatni nagyon jól sikerült. Az autó (15 éves omega, 230.000km) is jól működött azt leszámítva hogy téli gumival indultunk el. Ez az út során csak annyi kellemetlenséget okozott, hogy 130 körül berázott a kormány, de 140-nél már nem. Persze pont az átlagos utazósebességnél volt a rezonancia. A felső korlát pedig a Q sebességindex miatt 160km/h volt.
Idén végre kipróbálhattam a GPS előnyeit. Kölcsönkaptam egy kéziszámítógépet, amire előzetesen letöltöttük a három ország és az érinteni kívánt városok térképeit. Normál papírtérképet nem is vittünk, viszont mindig tudtuk hol járunk. Ez leginkább ott volt előny, amikor Münchenbe érve meg kellett találnunk az egyik barátunk házát. Ugyan kaptunk egy leírást, hogy hol forduljunk jobbra, balra, stb.. de ez alapján csak egy szántóföld mellé sikerült navigálnunk. Utólag kiderült egyel előbb kanyarodtunk le egy kereszteződénél. Itt aztán bekapcsoltam a GPS-t, mert kiderült, megadták a pontos címet is. (Most már viszonylag olcsón lehet egy jó rendszert összeállítani GPS modul 30e; Palm 515: 40e használtan; antenna: 8e; +szerzel sw-t)
Németorszában közvetlen előttünk történt egy baleset az autópályán. Ment előttünk egy furgon utánfutóval és egyszer csak elkezdett szlalomozni egyre nagyobb amplitudóval. A vége az lett hogy beborult az árokba. Megálltunk mögötte és még sokan mások is, de nem lett különösebb bajuk csak az hogy felborult a furgon.
Svájcban nagyon sok a beépített trafipax ezért érdemes a sebességkorlátozásokat betartani ! Az útminőség persze csábítja az embert, sőt úgy tűnik mintha az út mindig csak lejtene. Talán a jobb benzin ?
...