nhmus-herp Creative Commons License 2002.09.10 0 0 63
Nos, én a 81 sz, vonal mellett lakom, kb. 100 méterre és naponta kétszer utazok rajta.
Sajnos itt is elkeserítőek az állapotok, pedig annyira még nem is mellékvonal, hiszen nemzetközi kijárat Felvidék felé (a maga 2 pár gyorsvonatával). Nálunk ugyan egy állomást szépen rendbetettek, de itt a háttér: egy éve volt egy nagy buli Salgótarján-Külső pu.-on, ahová miniszeterek, miniszterelnökök látogattak el, természetesen nosztalgiavonattal. Nálunk egy fellépő csoport szállt fel a vonatra, máshol nem is meg a szerelvény. Az állomás szép lett, végül is úgy nem láthatták a honatyák, ahogy tényleg kinézett...
De mi lesz a többivel, a hajdan nagyforgalmú vonal mára megállóhellyé (vagy maradványává) redukálódott állomásokkal. Csak a legdurvábbak, ha jártok arra: Mátraszőlős-Hasznos és Vizslás. Nemrég még forgalmi felvigyázó és sorompó is volt. Ma csak a kb. 2,5-3 fokban jobbra dőlő pálya maradt, ami életveszélyes (mondjuk egy gyorsvonatnak) még 40 km/h sebességnél is. A talpfák? Valaha villamosítást terveztek. Tavaly azt mondták elviszik a gépparkot a Hatvani Főnökségről és Bz-k jönnek. Eddig nem jöttek, de Bp-Salgótarján viszonylatú Intercity ezen a pályán? Érdekes lesz, bár a próbaút kecsegtető volt és a kis tengelynyomású diesel (mechanikus váltóval szerelt!!!) Siemens jól viselte. Szép a vonat, de ki utazik rajta?
Előzmény: Betontalpfa (60)