dyz Creative Commons License 2002.09.09 0 0 32
Amit írtál az teljesen igaz, csak félreértettél.
Én igyekeztem különválasztani a két dolgot:
1. Objektiv forgalomcsökkenés => állomásracionalizálás. Ez szükségszerű. Pont.
2. Vonalak megszüntetése => ez az ami újratermeli a felesleges kapacitásokat. Nincs csatlakozó vonat, nem kell annyi vágány stb. Még ez se lenne a gond. A baj az, hogy így a megmaradó vonalakra is egyre kevésbé lesz szükség, egyre kevesebb emberhez (és fuvaroztatóhoz) jut el a vasút, tehát itt termelődik újra a felesleges kapacitás. Eredmény: szép lassan sorban épülnek le a vonalak. És semmi sem lesz ettől gazdaságosabb, csak a volumen csökken.

Vagy mondjuk ki: csak 4-5 tranzitvonalra és ezeken szaladgáló IC-kre, EC-kre van szükség, mert gazdaságilag csak ebben versenyképes a vasút. Ez is egy álláspont, de én nem erre szavazok.
Előzmény: Váci (31)