"...fontosnak tartok egy Pécs-Alöld összeköttetést, mégha bizonyos szakaszokon csak 50-el is"
Ez miért fontos?
Sajnos (már én is átvettem a szófordulatot...) a Pécsvárad-Bátaszék szakasz szerintem életképtelen. Pécs-Pécsvárad között még talán lehetne valami jövő (múlt héten a vasútmániásban irtam erről... meg is kaptam a magamét), de tovább nem.
Nagypall: hosszú falu, a vasút a peremén (két végén) járna
Erdősmecske: állomás a semmiben, falu 2-3 km
Feked: megálló egy domb tetején (biciklivel vagy gyalog nem könnyű), falu 1-2 km
Szebény: a falu nem is látszik a megállóból
Véménd: ?
Palotabozsok: ?
Bátaszék: "fából vaskarika", mellékvonalak gyűjtőpontja.
"...ha veszni hagyjuk, akkor a végén Pécsből kétvágányos kisállomás lesz"
Ha csak akkorára van szükség, miért legyen nagyobb?
Elég baj az, hogy ma nagyon sok állomás túlméretezett. Csak amit én ismerek:
- Szigetvár. Egykor elágazó állomás volt, a nagyobb forgalom miatt keresztekkel, GV-vel, stb.
Ma: 5-6 vágány, két "non-stop" torony, állomásfőnök, térfőnök, forgalmista, ker. szolgálat, stb.
Mindez miért? Azért, mert van pár szimpla kereszt, meg egy rakodóvágányon általában mindig "szuttyognak" valamit.
Vagy Középrigóc. Ott ül a toronyban non-stop a váltókezelő, egy kis túlzással azért, hogy a napi 4 Sellyei Bz-nek meghúzza a jelzőt.
Vagy Lövő. Sopron felé autózva mindig megcsodálom: többvágányos állomás, tornyokkal, kijárati jelzőkkel, 4-5 vágánnyal, stb. és teljesen üres állomással.
Hát ezért gazdaságtalanok a mellékvonalak. (Tudom, tudom, a 60-as nem mellékvonal, de én annak tekintem, mert igazándiból azért az.)
"Nem kell a vezetésre figyelniük (pihenhetnek), megihatnak egy-egy sört stb"
Szubjektiv vélemény, de én speciel épp ezt utálom legjobban: idegesit, ha csak tétlenül ülök. Még a sört is inkább kibirom estig. Egyébként akit fáraszt a vezetés, nem hinném, hogy Pécsvárad és Pécs (vagy Dunaföldvár és Paks) között utazik, hanem inkább az IC-kkel.