Betontalpfa Creative Commons License 2002.09.08 0 0 14
Ha jól tudom, egy vonalat ha megszüntetnek, mindenféle csipcsup dologgal kell bajlódni, pl. a vágányokat fel kell szedni, a töltéseket el kell dúrni, ami rengeteg pénz, néha (?) több is, mint a vonal esetleges rendbetétele. Na, miért fizetné ezt ki az üzemeltető? Inkább rámondják, hogy ideiglenes, aztán ha van benne pénz, akkor bontanak, ha nincs, akkor meg rábízzák a helyi lakosságra a témát.

A 64-esből pedig egy fővonal félét kellene (kellett volna...) csinálni, valami Alföld-Dunántúl összekötést. Pl. Régebben Békéscsabáról Pécsre vonattal eljutni még nem is volt olyan lehetetlen vállakozás. (Jelenleg Volán járat van.) Ha minden rózsaszín lenne, akkor ugye kéne kezdeni valamit Pécs és Bátaszék közt. Gondolom a jugókkal is meg lehetne beszélni, hogy a Bácsalmás - Szabadka - Szeged vonalat egy üzemeltető (esetleg MÁV) használatba vegye. Nemzetközi tárgyalások, szalagátvágás, meg minden. Jó marketingfogás lenne bármelyik kormánynak. Persze ha több a pénz, nyugodtan lehetne vasutat építeni mondjuk Bácsalmás - Szeged közé, a jugók nélkül... Na ébredjünk fel!

Előzmény: dyz (13)