egyreszt nem mindegy, hogy meg kell-e maszni a csonakhazbol 1.5 m-t, vagy egyenesen leguritod a hajot (kezi hajtanyos tragacsok). masreszt egy gat oldala meredek. es az sem mindegy, hogy milyen mereken kell feltolni visszafele a hajot.
regen (meg a sokat atkozott cuculista idokben), egy csonakhazban legalabb 2 ember volt, akinek az volt a feladta, hogy a kedves tulajdonosoknak vizre bocsajtsa a hajot. a 'privtizaciot' kovetoen a szamuk csonakhazankent 1re redulakodott, es meg a csonakhazakat is osszevontak. igy, ha eppen nem valami ujgazdag motorcsonakjat kell eppen vizre ereszteni, mert azt belathatod, hogy az sokkal fontosabb es fokent penzesebb melo, maximum 1 ember all a t. hajo tulajdonosok segitsegere. 1 kielboat 50-70 kg. belathatod, hogy nem keves kondi kell ahhoz, hogy valaki egyaltalan vizre szalljon. ez egy komoly limitalo tenyezo. en meg ismertem olyan embereket, akik minden nap lementek romaira, leraktak nekik a hajot es eveztek 1 keveset. az egyik 90 evesen meg lejart. ma, ha megnezed a csonakhazkat, akkor rengeteg nem hasznalat hajot talalhatsz, amit a tulajdonosaik, egyszeruen nem kepesek hasznalni.
ezenkivul en meg nem lattam szep gatat. mondhatjuk ugyis, hogy csunya. a szentendrei duna ag legcsufabb resze az also 2 km. romai part azert valt olyanna, mert a kornyeken ez a resz az egyetlen kavicsos, nem iszapos part. 1 gat ezt torolne el.