avantage Creative Commons License 2002.08.29 0 0 1985
>1,1 g-nel nagyobb gyorsulas osszejon
Ez egy elirt mondat. Termeszetesen lassulast akartam irni, hiszen vegig fekekrol beszeltunk.

A gyenge pont a gumi es az aszfalt kapcsolata, az az ami nem tud kb. 1.1 g-nel nagyobb gyorsulast/lassulast atvinni.
Persze draggumi ragacsos aszfalton kepes akar 4-5 g-vel is gyorsitani. (Top Fuel dragszter)

A masik kerdes, hogy mint ugyebar a honlapomon is lathato Subarunal, az ABS valoban nem egyenletes gyorsulast produkal, hanem pulzalot. Viszont ha egyszerusitem a szamolast, akkor az atlagos g ertekkel kell szamolni, nem?
Egyebkent mit szamit az, hogy 0.01 mp-ig (70 km/h-nal ez majd 20 centi) 1.1 g-t is eler a lassulas, ha utana 0.9-re esik vissza?

>Ehhez nem kell több ezer lóerő, csak egy relatíve nehéz lendkerék, egy röviden áttételezett 1. sebességgel "megáldott" váltó és megindításkor ott figyel az 1g
Ezért nem sz@rt se a tehetetlenségi erőn alapuló gyorsulásmérő.

Hat nem tudom mire alapozod ezt. Nemreg mertem egy gepet (holnap mar fennt lesz az oldaolon, GMC Syclone) ami majdnem 2 tizedmasodpercig 1 g felett tudott gyorsulni az elindulas utan, es megis eleg pontos a meres.
Nem 100% pontos, mert az eddig mert autoknak hatul is rugozott futomuve volt, ami ugye ilyenkor osszenyomodik, ezaltal megdol a muszer, es kicsit tobbet mer. (Pl. a Civic eseteben 2.9% elteres)

Egyebkent a Syclonnal jobban elindulni szerintem lehetetlen utcai gumival, barmilyen lendkerek van is az auton. (Ismet gumi-aszfalt maximum kb. 1.1 g, gumitol, aszfalttol fuggoen)
(A TD kispolszki slickkel ment, es a teljes sulya a hatso kerekeken volt, az elsoket megemelte, es ugy is kikapott)

Mellesleg 2 g-ig mer a muszer.

Előzmény: AstraF16v (1975)