Paprika Creative Commons License 2002.08.23 0 0 50
OK, elismerem kicsit odavoltam, ami a stílusomban érezhető volt, ne haragudj érte...bár látom nem;)
Illetve köszike, hogy a sok helyesírási hibámat kijavítotad - legalábbis egyet, azt az x=s -t...

Az nVidiát én azért tartom egy elfogadható árúnak, mert látom a nagyker árlistákat (mellékmunkám lévén...), és ott már lehet 12+ÁFÁért is kapni GeForce2MX chipes noname kártyákat..nem egy nagy összeg, szerintem ha kell, bárki ki tudja perkálni...ha kell egy szólj;)

Szerintem a kernelben nem is lesz soha 3d driver API, interface mind1...az még a Windowsok esetében sem a kernel tartalmazza, hanem a DirectX. Itt sem lesz ez másképp. Egyszerűen azért, mert a kernel feladata szerintem nem az ablakok lekezelése, hanem a memória, és a többi, a gép alap rétegének a lekezelése, amire a többi tud építkezni. Jó, elismerem ott a DRI, de a 3d APIk gyorsabban fejlődnek, mintsem azt a kernelben követni lehetne, ezért nem fog bekerülni...(minden új chiphez új APIk is társulnak, ezt a kernel fejlesztése nem tudja követni)

Én még vezérlőt nem írtam, és csak a saját végiggondolásom alapján jutottam oda, nem lehet viszakövetkeztetni a chip felépítését. Ezt úgy értetem amúgy, hogy olyan ismereteket nem lehet a vezérlőből nyerni, amik alapján a konkurrens gyátó valódi előnyhöz juthatna...de bevallom ehhez tényleg nem értek, programozói tudásom nem professzionlis, csak logikám van, bár a tanár szerint az se;))

Tudom, hogy a kódot el lehet csúfítani úgy, hogy más ne ismerjen rá, de tudod ezt nem ránézésre állapítják meg. Ha már írtál vezérlőt tudhatod, hogy a debuggerek nélkül nem lehet fejleszteni sem.
Noss, vegyünk egy kódot, tegyük fel, hogy optimális, jól megírt...
ha csak a változók neveit írják át, akkor a debugger egyezést mutat...
ha csak kicsit módosítják az eredetit, akkor az az optimálistól minimálisan fog eltérni, a debugger sok egyezést fog mutatni, még mindig bizonyítható...
ha sok eltérést raknak bele, (értem itt, hogy a ciklusokat átírják másmilyen tesztelésűre, bizonyos dolgok sorrendjét megváltoztatják, stb.) akkor a kód nem lesz optimális, és nem érik el vele az eredeti célt (olcsó, optimális kód).
És ezt binárisban is lehet ellenőrizni...

A kernelben van bináris driver, nemtom pontosan hol, valamilyen hálókártya vagy scsi kártya ugrik be, de arra biztosan emlékszek, amikor linus mondta, hogy majd jó lenne a csere...
Persze lehet ő is értelmezhetetlen kódra értette, ha lesz időm megkeresem a cikket az LWN.net-et...

Az NVidia driverből kettő van...az egyiket az XFree86 csinálja, a másikat az nVidia...hogy melyiknek mi a pontos neve nemtom pontosan (fejből...)
De arra emlékszek, hogy amikor telepítem, berak egy kernel modult (igen, valszeg a memória és a gyorsabb busz kezeléséhez), illetve felteszi az X drivert, és felteszi a 3d-s drivert, ez utóbbit együtt lehet leszedni a honlapjukról, ha jól emlékszek...

Ja és Linusszal tudom sokan nincsenek jóban, vegyük csak Andre Hedrik esetét, ugye....De én tudtommal a támogatók többen vannak, mint az ellenségek...
Ja és én is olvasom a levlistet, ELTEnek van ugye news szervere, és abban ott van...

Zárszó: tényleg nem írtad oda, hogy ez szerinted egy lehetőség...az egész olyan cikk formában íródott, és alapvetően eléggé vitaindító jellegű volt...sokan beindultunk rá;)

Előzmény: Makkos (36)