ibrahim Creative Commons License 2002.08.19 0 0 329
T-Petra:
>"Észrevétel: ma 3-an jöttünk kovojban és nem haladtunk tempósan. 80-90 között. Ott még 5-et sem kapcsoltam, 2000 körül volt a fordulat 4-ben. Amikor lassítottam, de nem fékkal hanem visszaendegtem a gázt, majd picit ráléptem dadogott a gép. Mintha kihagyott volna. Megtorpant picit, majd elkapta. Mi a franc ez??
Van valakinek tdci? Azon is ilyen?"<

Sem Fordom, sem TDCi-m, de szerintem egy általános jelenségről van szó, így engedd meg, hogy válaszoljak:
A modern turbódízelekre általában jellemző, hogy 2000-es fordulat alatt alig él a motor. Soknál még le is lehet fulladni, ha az ember nagyon hímestojásként kezeli itt a gázpedált. Nálad is ez lehetett a helyzet: 2000-es fordulaton mentél, majd innen még motorfékkel lassultál - persze még jobban visszaesett a fordulatszám: gondolom 1500-1700 körülre legalább - ebben a tartományban a legtöbb modern (személyautó) turbódízel bizony halott. Ha ilyenkor rálépsz a gázra, rángatni és dadogni fog (ahogy minden autó túl alacsony fordulaton). Ez van, tudomásul kell venni, és együttélni vele. Válts vissza, vagy (érzéssel) "kuplungolj bele" ilyenkor, ha gyorsítani akarsz. A kocsiddal tehát (SZVSZ) semmi baj, ne aggódj!

Előzmény: T-Petra (324)