opelroy
2002.08.13
|
|
0 0
18
|
Hello Mindenki!
Garancia kérdésében sajnos azt kell mondanom, hogy ez bizony márkakereskedés függvénye. Nem szabadna így lennie, de sajnos ez van. Ismerek olyan márkakereskedőt, aki még a teljeskörű gari 1 éve alatt is inkább elhajtja az ügyfelet. Mert ugye nagyon sok gond van a garanciális ügyintézéssel, kezdve a sok papírmunkán át az engedélyeztetésen keresztül az alkatrész leselejtezéséig. Egyesek inkább kimaradnának ebből, és megpróbálnak az ügyfelek zsebéből minél több pénzt kihúzni.(sajnos nagyon sokan hagyják is, mert igazán nincsenek tisztában a feltételekkel)
Most elmondom, hogy egy jó hozzáállású szervízben hogyan működik ez. 1 év ugye a teljeskörű gari. Ilyenkor nem kérdezünk semmi egyebet, csak tesszük a dolgunkat. Egyetlen feltétel a vezetett szervízkönyv. Az 1 év letelte után még plusz 2 év szavatosság vonatkozik az autóra. Ilyenkor, ha valamilyen nagyobb értékű alkatrész szorul cserére, van egy úgynevezett méltányossági mátrix táblázat, melyet alkalmazunk. Az autó korából (hónapokban) és a futott km-ből leolvasható a táblázatból, hogy az alkatrész árának mekkora hányada terheli az ügyfelet. Gyárilag elismert típushiba gyakorlatilag NINCS! Csak "gyakori" hibák vannak! Ha mégis elismer a gyár egy-egy hibát, akkor arról vagy visszahívási körlevélben értesíti az ügyfeleket, vagy az adott alkatrész garanciális idejét 3 évre emeli, és ezzel egyidőben a gyárban már csak a javított kivitelű alkatrészek kerülnek beszerelésre. Annyi tolerancia van azért, hogy nem kell napra pontosan komolyan venni a garanciális idő lejártát. 2-hét 1-hónap ide-oda nem számít. Tehát a lényeg tulajdonképpen az, hogy melyik márkakereskedővel állsz kapcsolatban. Ha nagyon kötekednének, akkor nyugodtan keresheted az Opel magyarországi központját (Opel Southeast Europe) Budaörsön. Nekik nem hiányzik a botrány, úgyhogy mindent megtesznek, csakhogy Te elégedett legyél az Opel márkával kapcsolatban és minden ismerősödnek elmondhasd, hogy milyen f@sz@ cég ez az Opel. |
|