Na, akkor nézzük sorjában.
>Egyáltalán nem gondolom, hogy az lenne a cél, >hogy a "legtöbb olvasót" kellene megnyerni. >Nevezd sznobságnak, de szerintem a Story nem a >legjobb újság, hiába azt veszik a legtöbben.
Az adott területen, ezen újságok között mindenesetre már lehet, hogy a legjobb. És nyilván sokan is tartják a legjobbnak, de ne kanyarodjunk el ennyire az Sf-től.
Nekem az a jó regény, ami megérint, elgondolkodtat, és emellett még fenntart egy bizonyos feszültséget, izgalmat, és le is köt. Nem feltétlenül igaz, amit mondtál, hogy a kalandosabb történeteket kedvelem, de mindenesetre legyen benne történés. A fő cél valóban nem az, hogy minél több olvasót nyerjen meg, ez már a végeredmény. A cél a tökéletesség, minden szempontból.
"Azzal, hogy a "kétséges"-t "meglehetősen nehéz"-re változtattad, még nem győztél meg róla, hogy a sorozatok általában képesek tartani a színvonalat."
Nem is akartalak meggyőzni, hiszen egyetértek. A végtelenített sorozat - hacsak nem képes időnként nagyon megújulni - szerintem zsákutca. Bár, mit is nevezünk sorozatnak pontosan? Pl. egy adott világban játszódó történet sorozat-e, ha mondjuk több, történelmileg, szereplőileg elkülönített szál van? Van bennük közös (pl. a sorozat neve, mint márkanév), de ennyi.
Igen, az SW, jó példa a sorozat=zsákutcára. Én is meguntam a felénél, az utolsó 3 könyvet amit még automatikusan megvettem azóta sem olvastam végig.
"A kevésbé kommersz nem jelenti azt, hogy kevésbé fogy. Úgy tudom, a Sztrugackij-testvérek Kárhozott városa sem volt bukás, amit azért messze többre tartok, mint a teljes Lancehagen-életművet."
Mitől kevésbé kommersz az egyik, mint a másik? Mit értünk azon, hogy kommersz?
"Egyetlen objektív kategória van: az adott év legnagyobb példányszámban eladott magyar scifi könyve (nem tudom, hogy az a fenti könyv volt-e, de ez most mindegy). "
De ha a legnagyobb példányszámot nézed, akkor megint a kommersz felé evezünk, ugyanis a sorozatok tudtommal jobban fogynak. Ráadásul a példányszámok összehasonlíthatatlanok, tekintve a fogyási adatok pontatlanságát és a könyvek nem egyidőben történő megjelenését.
"A többi szubjektív. Így a díj annyit ér, amennyit az olvasók gondolnak róla. Én pl. semmit."
Minden díj szubjektív valamilyen szinten, hiszen olyan nincs, ami mindenkinek tetszik, amivel mindenki elégedett. Szerinted kinek kellett volna akkor nyernie a díjat?